26. 11. 2021

Jak jsme se stali partnery Webflow

Štěpán Landa
LinkedIn
šipka vpravo nahoru
Spoluzakladatel a CEO Semiboldu

Webdesignový nástroj budoucnosti nedávno spustil platformu sdružující zkušené tvůrce. Semibold se stal první českou firmou, která se mezi ně zařadila.

‍Webflow je aplikace, která umožňuje designérům vyvíjet webové stránky bez nutnosti praktického programování. Díky spojení kódu s vizuálním rozhraním jsme schopni pracovat mnohem rychleji než dřív, aniž bychom byli nuceni ke kompromisům v kvalitě. Jestli jste při čtení zvedli obočí, mrkněte na náš následující článek.

Tým Semiboldu v posledních třech letech na Webflow spustil přes 40 projektů a v dubnu 2021 jsme udělali další velký krok v jeho používání…

Domovská stránka Webflow.com

Partnerský program funguje navenek jako místo, kde můžou zákazníci najít a oslovit ověřené profesionály. Na výběr mají dvě skupiny dodavatelů – Professional Partners pro malé a středně velké zakázky, nebo Enterprise Partners pro dlouhodobou spolupráci na rozsáhlých projektech. Pod povrchem vznikl prostor k setkávání komunity zkušených uživatelů a distribuci leadů.

Snímek obrazovky s rozcestníkem certifikovaných partnerů Webflow
Zdroj: Webflow.com

K čemu nám to je?

  1. Členství mezi experty nám umožňuje bližší kontakt s lidmi z Webflow a s komunitou ostatních vývojářů (na Slacku). Díky tomu máme k dispozici například informace o chystaných změnách, beta verze nebo snazší přístup k technické podpoře.
  2. Náš profil se objevil v seznamu profesionálů, který generuje zahraniční leady.
  3. Webflow by nám mělo v budoucnu vracet část peněz investovaných do jeho používání.
Tabulka s podmínkami partnerství s Webflow
Zdroj: Webflow.com
Tip pro designéry

Jak se zařadit mezi Webflow Experts?

Přijímací proces se rovná posouzení kvality tří publikovaných klientských zakázek. Se splněním některých požadavků pomůže nový Audit panel – a já nabízím úplný seznam seřazený podle důležitosti:

  1. Responzivita (pokrytí 4 základních breakpointů)
  2. Vyplněné alt popisky u obrázků
  3. Používání globálních tříd
  4. Style guide s typografickými prvky a barvami
  5. Zakázané indexování subdomény webflow.io
  6. Pouze jeden H1 nadpis na stránce
  7. Vyplněná SEO data
  8. Smysluplné textace tlačítek a odkazů
  9. Pročištění nepoužitých tříd a interakcí
  10. Správné nastavení projektu – custom CSS v headeru (ne ve footeru), zapnutá minifikace CSS a JS, přidané favicons
  11. Dostatečný kontrast textů

Když uchazeč projde prvním kolem, čeká ho už jenom vyplnění informací k jeho veřejnému profilu. Taky musí odsouhlasit obecné guidelinessmluvní podmínky. Ve zkratce se v nich dočtete, že se od Webflow Experts očekává aktivita, spolehlivá komunikace a kvalitní výstupy. Nic překvapivého 👌

Autor

Štěpán Landa
Spoluzakladatel a CEO Semiboldu
LinkedIn