Na začátku byla hromada fotek
Náš klient měl obrovský archiv svých fotografií, které zachycují 40 let sportovních událostí, a řešil způsob, jak a kde je uložit. Chtěl je sdílet se svými kamarády, rodinou nebo sportovci, kteří jsou na nich zachycení, ale také je chtěl nabídnout pro využití v médiích. Proto jsme pro něj vytvořili fotobanku na míru, která umožňuje nákup jednotlivých fotografií i placený přístup pro komerční subjekty.
Jak se staví fotobanka
Začali jsme brandingem a vytvořili mj. logo, které spojuje název „KEK Stock“ s rámečkem fotografie. Tady mrkněte na naši designovou case study. Z hlediska vývoje bylo důležité vychytat specifické funkce fotobanky – kromě nákupu například filtrování fotek podle data, události, typu události, sportovce, země, sportovního klubu, sportu, fotografa a použitého vybavení (nebo jakékoli kombinace).
Jednoduchý nákup i administrace
S webovou administrací jsme si opravdu vyhráli. Pro klienta jsme připravili intuitivní drag&drop systém nahrávání fotek s možností jednoduchého hromadného přidávání informací, tagů a kategorií.
Výzvou bylo rozlousknout, jak nahrávat obří množství fotek ve vysokém rozlišení. Díky šikovné optimalizaci jich ale teď klient může uploadovat klidně několik tisíc najednou. (A že to dělá.)