Škoda Transportation

Komiksová bublina

Plzeňská Škoda Transportation se soustředí na výrobu vozidel pro městskou hromadnou dopravu a železnici, které putují do více než 50 zemí světa – a to už 160 let!

3 kanály, 3 cíle, 3 cílové skupiny

Od ledna 2019 se kompletně staráme o sociální sítě, které míří na rozdílné cílové skupiny. Tomu je podřízený obsah, tonalita i formáty.

Kanály

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Cíle

  • Vytvářet obsah, který zaujme (nejen) milovníky železnic.
  • Komunikovat značku atraktivně pro budoucí zaměstnance.
  • Udělat dojem na potenciální obchodní partnery.

Cílovky

  • Veřejnost: I laikům přibližujeme svět kolejové dopravy a chceme upoutat jejich pozornost díky zábavným a vizuálně atraktivním příspěvkům.
  • Potenciální zaměstnanci: Na LinkedInu nabízíme aktuální pozice v businessu, vývoji, IT nebo výrobě.
  • Šotouši: Při tvorbě edukativního obsahu si dáváme pozor na každé slovíčko. Odborné znalosti těchto železničních nadšenců nemají obdoby.

Poznejte šotouše

Šotouš je člověk, který má zálibu ve veřejné dopravě, zejména té železniční. Jen u nás se jich po kolejích a archivech potuluje cca 40 tisíc, fotí si soupravy, hledají informace a hlavně mezi sebou vše aktivně sdílí. Byla výzva zaujmout takhle náročnou a specifickou cílovou skupinu, ale jakmile jsme se dostali na stejnou kolej, organický dosah se rozjel tak, že na šotouše už nedáme dopustit.

Obsah jede na plné obrátky

  • Povedlo se nám propojit laiky a šotouše díky originálním ilustrovaným komiksům a edukativní sérii „slang železniční dopravy“.
  • Na Facebooku ukazujeme historické lokomotivy, autobusy, tramvaje či trolejbusy.
  • Minimálně jednou měsíčně obsah oživíme animovaným příspěvkem.

40 %

Komiksová bublina

Průměrný organický dosah

18

Komiksová bublina

Počet vytvořených příspěvků za měsíc

5 737

Komiksová bublina

Počet nasbíraných followerů za tři čtvrtě roku