Karolína Rejmontová
29
.
10
.
2019
Ostatní

Tři kluci, kteří založili Story TLRS

Na začátku byli tři kluci, kteří měli hlavu plnou nápadů a touhu podnikat. Teď mají úspěšnou agenturu, která běží už čtyři roky, zaměstnávají kolem třiceti lidí, řeší zajímavé klienty a plánují budování skupiny firem zaměřených na digitální prostředí. Jaké byly začátky podnikání a kde vidí firmu za další čtyři roky?

Na začátku byli tři kluci, kteří měli hlavu plnou nápadů a touhu podnikat. Teď mají úspěšnou agenturu, která běží už čtyři roky, zaměstnávají kolem třiceti lidí, řeší zajímavé klienty a plánují budování skupiny firem zaměřených na digitální prostředí. Jaké byly začátky podnikání a kde vidí firmu za další čtyři roky?

Zleva: Piero, Šimon, Kuba

1. Je pravda, že Story TLRS začínali jako agentura na interaktivní videa?

Piero: Je to tak, původně jsme chtěli přijít na trh s inovativním řešením videí, kdy jsme chtěli spojit klasickou videoprodukci s technologickou nástavbou nad video, která zajišťuje interaktivní prvky; tlačítka, rozcestníky atd. Dále pak personalizaci, to znamená na míru vytvořené video pro každého uživatele; pozdravení jménem, geolokace, počasí, denní doba. Jenže jsme to vzali ze špatného konce — měli jsme nejdříve udělat kvalitní videoprodukční studio a pak teprve stavět nad tím. Nyní už takové zázemí, zkušenosti a reference máme a znovu začínáme se specializovaným videostudiem (http://vicenezvideo.cz).

2. Pamatujete si den, kdy jste agenturu zaregistrovali do rejstříku firem?

Šimon: Konkrétní den si nepamatuji, jelikož se založením s.r.o. nám pomáhala externí firma. Ale pamatuji si na den, kdy jsme byli všichni společně v bance kvůli našemu prvnímu firemnímu účtu. :)

Kuba: Den asi ne, ale pamatuju si, jak jsme byli s Pierem ověřit nějaký podpisy na poště a snažili jsme se u toho zvednout naše základní jmění skrze nákup losů. :)

3. Co je nejtěžší na začátcích podnikání? Co bys poradil někomu, kdo si chce založit firmu?

Piero: Nejtěžší je se přesunout z nápadu na podnikání k reálné práci. Spousta lidí má skvělé nápady, ale chybí jim exekuce — tzn. reálně na tom začít makat. Poradil bych mu tolik neřešit, jestli mám ten nejlepší a nejvybroušenější nápad na trhu, ale reálně začít pracovat a jít co nejrychleji na trh, sehnat první zákazníky a iterovat.

Kuba: Nejtěžší je — kromě placení nájmu — si uvědomit a přijmout zodpovědnost, kterou tím pádem člověk má. Neexistuje v tu chvíli záchranná síť, nic nelze vyeskalovat na nadřízeného. Jste tu vy, před váma je hromada problémů a vy si musíte vyhrnout rukávy a začít je řešit, protože nikdo jiný to za vás neudělá. Ať je to příprava konceptu za noc, nepříjemnej telefonát, nebo ucpanej záchod v kanclu.
A co bych poradil? Naučte se dělat věci, které neumíte. Zvykněte si prostě, že každý den přijde problém, o kterém nevíte nic, nejste kompetentní ho řešit a na konci dne musí být vyřešený — musíte to zařídit vy. P.S. Google je kámoš.

4. Jakou radu byste dali někomu, kdo si plánuje založit vlastní agenturu?

Piero: Lidé nás od toho odrazovali už před čtyřmi roky, protože “trh je přesycený”. Tento rok vzniká skoro každým měsícem nějaká další nová agentura. Takže v dnešní době bych poradil spíš zakládat specializovaný subjekt, najít si své niche a v něm být co nejlepší. My takto postupně budujeme další vyprofilované “agentury” a zatím máme odezvy z trhu takové, že to dává smysl.

5. Spousta začínajících firem se úspěšně nedokázala vyvinout do zaběhlé společnosti. Je na to nějaký recept?

Šimon: Obecný recept určitě není, ale je potřeba mít člověka — ideálně jednoho ze zakladatelů — kterého baví interní procesy a budování firmy. U nás je to Piero a i díky tomu se můžeme my dva s Kubou soustředit na naše odbornosti a budování firemního ekosystému s Pierem konzultovat a oponovat mu.

Kuba: Jo, musíte to myslet vážně, makat na tom a snažit se rozeznávat důležitý a nedůležitý věci.

6. Měli jste od začátku s agenturou jasnou vizi, kam bude směřovat, nebo se cesta Story TLRS formovala víceméně sama?

Piero: Jasnou vizi jsme měli vždycky — být připraveni ji kdykoliv změnit. Musíme zkoušet co funguje, co nás baví a u toho mít jistotu, že nám nedojdou peníze. Takže jsme se postupně posunuli z interaktivních videí přes digitální fullservice až k dnešnímu dni, kdy pomalu stavíme skupinu firem okolo digitálu, technologií a marketingu. A pokud zjistíme, že něco funguje líp a baví nás to víc, tak to klidně zase upravíme. Nebojíme se změn.

7. Kde vidíte firmu za čtyři roky?

Piero: Jak jsem už zmínil výše, tak chceme ze Story TLRS vybudovat skupinu firem, které se motají okolo digitálu, technologií a marketingu. Hodně agentur chce mít vlastní produkt, ale my chceme hlavně řešit to, čemu rozumíme — B2B služby v našem segmentu.

8. Zmiň jeden projekt/spolupráci/kampaň, která tě bavila nejvíc.

Šimon: Mě osobně hodně baví realitní projekty. Proto zmíním launch K10 Coworkingu a jeho následnou akvizici pražským Impact Hubem. Nebo také poslední kampaň z naší dílny, a sice koncept pop-up storu pro obchodní dům Máj.

Kuba: Mě baví právě to, že ten projekt není jeden. Moje práce je pochopit klienta a najít na něm právě to zajímavé, co pak ve zkratce řekneme světu. Právě tohle poznávání, zkoumání a hledání té správné cesty je důvodem, proč dělám to, co dělám. Protože všechno je zajímavé, pokud o tom víte dost.

9. Spojuje něco ty, kteří jsou součástí firmy?

Piero: Jasně, jsme mladý a rozumíme tomu, co děláme, a když ne, tak se to dokážeme rychle naučit. Baví nás to, co děláme a vše stavíme tak, aby se firma mohla rozvíjet a posouvat stejně, jak se mění a vyvíjejí lidi v ní.

Kuba: Samolepky na noteboocích a podepsané NDA, ale na to se asi neptáš, co? :) Respekt, lidskost, iniciativa, vtip a touha udělat něco dobrýho.

10. Co byste popřáli Story TLRS ke čtvrtým narozeninám?

Piero: Všechno nejlepší a na další čtyři roky spolu!

Šimon: Ať se nám všem daří v dalších letech minimálně stejně tak dobře jako doposud!

Kuba: Kampaně, co jsou vidět a chtějí zlepšit svět. Klienty, kteří chtějí být partnery. A pořád tak skvělý lidi, se kterejma se každý den potkávám v kanclu.

Karolína Rejmontová

Karolína Rejmontová

Junior Content Manager

LinkedIn