Jasmína Orlická
9
.
11
.
2020
Ostatní

Role chatbotů v digitálním marketingu

Co je vlastně chatbot? Jednoduše se dá říct, že je to počítačový program, který dokáže konverzovat s lidmi. Využívá k tomu textové metody. Může to být program, který využívá umělou inteligenci a je navržen tak, aby dokázal přesvědčivě simulovat chování člověka.


V posledních letech získávají chatboti velkou popularitu a stávají se oblíbeným nástrojem pro marketing. Momentálně na Facebooku nalezneme více jak 300 000 aktivních chatbotů, kteří pomáhají rychle reagovat na dotazy uživatelů. Asi není překvapením, že krátká reakční doba je pro značky v dnešní době klíčem k uspokojení zákazníků, kteří očekávají rychlou reakci. 

Trend je takový, že 56 % zákazníků dává přednost odeslání zprávy před voláním zákaznické podpoře. Dává tedy smysl, aby se firmy přizpůsobily a nabídly chatovací boty jako nástroj pro rezervace, zadávání online objednávek a další činnosti, které nevyžadují lidský vstup. Jsou to právě finanční, zdravotnické, vzdělávací, cestovní a realitní segmenty, které z funkce chatbotů mohou nejvíce těžit. Předpoklad je takový, že do roku 2021 integruje 80 % podniků nějakou formu chabota do své komunikační strategie. 


Kde všude mohou chatboti pomáhat? 


Jsou to rozhodně nouzové situace a problémy, které vyžadují rychlé řešení. V takových případech dává smysl nahradit zákaznický servis alespoň z části botem, který nabízí možnost odpovědět do pár vteřin, a to 24/7

Jejich využití ovšem nemusí být vždy pouze praktické.Pomocí konverzace můžeme například převyprávět příběh a nabídnout uživateli unikátní zážitek. Takto byla zpracovaná i kampaň od Live Lokai, která lidem přiblížila život žen v Etiopii skrze Facebook messenger. 

Konverzaci s Yeshi si můžete vyzkoušet zde: m.me/livelokai


Jaké je jejich další využití? 


K marketingovým účelům jsou již typicky využívání takový chatboti, kteří od uživatelů nejprve získávají informace, aby jim následně na základě zjištěného představili personifikovanou nabídku doporučených produktů.

Dalším využitím mohou být například soutěže na Facebooku. Chatboti nabízejí možnost interaktivně komunikovat s uživatelem pomocí kvízu a být s ním v kontaktu každý den. 

Co nás čeká v blízké budoucnosti?


Již 67 % lidí se s chatbotem setkalo a dá se očekávat, že se toto číslo v následujících letech rapidně zvýší. Díky tomu, že chatbot sbírá informace o uživatelích, má možnost zdokonalovat svou komunikaci a nabídnout jim právě to, co zrovna hledají. Nic víc a nic míň. A v tom je právě kouzlo chatbotů pro uživatel, kteří hledají rychlou a jasnou odpověď na své otázky a přání.


Jasmína Orlická

Jasmína Orlická

Ideamaker, content manager

LinkedIn