Motion Dan na motion festivalu

Jako jediný motion grafik ve Story TLRS jsem se vydal na 4. Mouvo festival. Tento rok na téma „Learning“.

1. O ČEM

Jako jediný motion grafik ve Story TLRS jsem se vydal na 4. Mouvo festival. Tento rok na téma „Learning“.

Mouvo je dvoudenní konference zaměřená na motion design a inspiraci
z tohodle zábavného pohyblivého světa. Letošní ročník díky své vydřené popularitě vyprodal Divadlo Archa. Stojí za ním pražské studio OFICÍNA.

2. TŘI ZAJÍMAVÍ SPEAKEŘI

Illo (www.illo.tv)

Hned první přednáška tohoto italského studia byla dechberoucí. Dlouho omýlané téma Big Data mě totiž doteď míjelo.

Jednou z hlavních čiností Illo je cloudová platformu Algo pro tuzemského klienta, který organizoval největší italskou sportovní událost. Zautomatizovali tvorbu MP4 videí s relevantním obsahem za průběhu fotbalového utkání
do 30 sekund.

TŘICET SEKUND!!! — To je doba, za kterou si stihnu najít akorát to, jaké bude dneska počasí.

Během turnaje se vytvořilo 12 000 infografik skóre, různé soupisky, statistiky a výsledky. Proč zrovna MP4 videí? Protože se teď používá na všech sociálních sítích.

A to celé za pomocí propojení Adobe After Effets — design šablony s animovanými vektorovými prvky + Extended Script Toolkit + Microsoft Excel — zdroj dat + rendrovací farma.

Kurzgesagt

Německé studio s jasně rozeznatelným rukopisem. Na svém Youtube kanále přehledně vypráví o tématech, které jsou pro ně zajímavé a o kterých by se mělo mluvit. Mě si získali jasnou definicí termínu Designer. Vizuální stránkou dokážou upoutat publikum a jednoduše odvyprávět příběh, který by jinak nebyl pro konzumní společnost stravitelný.

Ash Thorp

Světoznámá hvězda motion designu, režisér hollywoodských filmů, jako je Blade Runner 49 nebo Ghost in the Shell, s dlouholetou zkušeností v této branži.

Mimo jiné dělá svůj „passion projekt“ AWAKEN AKIRA, hold ikonické japonské animaci.

I přes svá velkolepá díla nám představil svoje tipy, triky a rady, jak bejt dobrej.

Čím si Ash vysvětluje svůj úspěch

  1. Pracovat na 2–3 projektech současně. Příjít si dostatečně vytížený bez prostoru na prokrastinaci.
  2. Dokázat si říct, kdy si dát pauzu.
  3. Mít silnou síť vrstevníků.
  4. Vyhnout se špatným zvykům nebo je alespoň snížit na menší množství.
  5. Dodělat práci.

Doporučené knihy

  1. Mastery — Robert Green
    - Jak se stát “mistrem” ve svém oboru.
  2. Eat That Frog — Brian Tracy
    - Méně prokrastinace (kupuju na hned).
  3. The War of Art — Steven Pressfield
    - Pomůže ti probourat kreativní bariéru.
  4. Damn Good Advice (for People With Talent!) — George Lois
    - „
    Bible of breakthrough thinking“
  5. Manage Your Day-to-Day — 99U
    - Audiokniha (jdu to vyzkoušet).

3. CO JSEM SI ODNESL

Tento ročník byl kvůli tématu nejslabší na tzv. wow efekt, na který jsem byl z předešlých let zvyklý. Zato mi dal prostor přemýšlet o budoucnosti
a možnostech kreativního procesu.

Protože stroje nás už dávno předčily v rychlosti práce, takže to, na co se jako lidé musíme zaměřit, jsou nápady a inovace.

Prostě nebuďte ty opice, co lepí Chiquita nálepky na banány.

Už jsem nespočitatelně slyšel, jaká je automatizace budoucnost. Je k tomu ale zapotřebí kódování. Položme si otázku, co bychom se mohli učit od strojů a zároveň co se stroje mohou učit od nás. Krásný příklad se promítnul v práci Illo, kde designeři navrhli vizuální styl a nastavený proces už udělal práci za ně.

4. ZÁVĚR

Nezáleží na programu, jaký používáš. Je lepší vyzkoušet všechny a najít si, který ti pomůže s tím, čeho chceš dosáhnout.

Člověk se učí celý život, a jestli jsi kreativní člověk, nepřestávej zkoumat, zkoušet nové postupy a nástroje, objevovat nové věci.

5. SELF PROMO TIME ¯\_(ツ)_/¯

Zároveň mě mrzí, že jsem nestihl koupit Mouvo Lab workshop zaměřený
na 3D software Houdini, ve kterém jsem v reakci na inspirativní prezentace
z minulých ročníků začal dělat videoklipy ke své hudbě.
Na mém Vimeo mám první dvě videa, kde hudba ovládá parametry animace. Samozřejmě s propojení s Adobe After Effect.

A pij vodu. :)

Dan Randus

Autor

Dan Randus

Motion Designer

LinkedIn

Další články z našeho blogu

Všechny články