Karolína Rejmontová
25
.
10
.
2019
Ostatní

Novinky ze social světa #1

Náš social team se pravidelně schází a sdílí novinky z oboru. A protože nejsou lakomí, tak vás taky nechají nakouknout pod pokličku.

Průměrný organický dosah příspěvků na Facebooku je 6,4 % z celkového počtu fanoušků (zdroj tady). Takže se opravdu vyplatí vytvářet kvalitní obsah, který vašim sledovatelům něco dá. Nejdřív byste se měli zaměřit na obsah a až potom na reklamu. S klienty se bavíme o tom, že je důležitější kvalita než kvantita a je potřeba nad obsahem přemýšlet a publikovat věci, které mají smysl a sledujícím to něco přinese.

Za to zapojení uživatelů stále klesá a engagement rate je 3,91 %.

Seznam pro kreativky

Karol ze social týmu vyrazila na konferenci Seznam pro kreativky, kde zaznělo několik zajímavých rad.

  • Nespamujte kampaněmi, ale udělejte jednu větší s velkým dosahem.
  • Při tvorbě kreativ je potřeba myslet na to, kam půjdou a kde a jak daná kreativa funguje.
  • Při tvorbě obsahu se vám vyplatí myslet na multitasking — při točení videa rovnou udělejte fotky a třeba i pár “behind the scenes”, které pak můžete dát na agenturní sociální sítě.
  • Roste popularita kreativních a interaktivních formátů, hlavně videí.
  • Neustále to slyšíme — doba se zrychluje, lidi chtějí nepřetržitý tok nového obsahu a zároveň už ničemu nevěnují tolik pozornosti, protože jsou přesycení. Proto se do popředí dostávají tzv pretrailery, což je krátký sestřih toho, co uvidíte ve zbytku videa. Příklad videa s pretrailerem najdete tady.
  • 48% české populace se inspiruje reklamou.
  • 49% lidí v ČR nedůvěřuje online reklamě (15–24 let), ale nativní reklama jim nevadí.

Probírali jsme také pár nových statistik a aktualit k videím. Ještě aby ne, video se zobrazuje v trendech komunikace již nějakou dobu. Než video pustíte do světa, je potřeba přidat titulky. A to zvláště v situacích, kdy se jedná o rozhovory či povídací videa. Videa s titulky mají totiž vyšší sledovanost o 12 %. Lépe zaujmou a déle udrží pozornost diváků. Díky nim mohou totiž sledovat video kdekoliv i bez zvuku. Automatické přehrávání zvuku u videí otravuje dle posledních statistik až 80 % uživatelů.

Facebook chystá v průběhu prázdnin několik změn

  • Smaže některé kolonky z informací o stránce — přehled společnosti, biografie, členství, mise a osobní zájmy.
  • Při tvorbě příspěvku si budete moct zobrazit náhled, takže budete mít lepší přehled o tom, v jaké podobě půjde obsah ven a předejdete chybám v textu a formátování.
  • Facebook přijde s možností automatizované reklamy pro ty, kteří se v jejím nastavování tolik nevyznají. Zeptá se na pár otázek a na základě odpovědí pak vše nastaví za vás.
  • Novinkou na Facebooku je také možnost cílení na přední fanoušky stránky. Aktivní fanoušky tak může firma odměnit zajímavou nabídkou či akcí.

A co nového na Instagramu?

Přestože IGTV mělo mít jen vertikální videa, Instagram přijde se začleněním horizontálních videí. Nejspíš si od toho slibuje, že to IGTV zpopularizuje. Tak uvidíme. :)

Instagram si je vědom vysoké popularity Stories a tak neustále přichází s novými funkcemi. Nově testuje nástroj Stop motion, pomocí kterého si uživatel vytvoří jednoduché video z fotek.

Již brzy budou reklamy také v záložce Prozkoumat, ve které Instagram zobrazuje uživatelům další profily firem a uživatelů, které by je mohly zaujmout. Pro firmy tak přichází další možnost, kde zobrazit svou reklamu.

Asi vám neunikl hit posledních dní aplikace Face App, která vám ukáže, jak budete vypadat až zestárnete. Kdo to ještě nezkusil, jako by nebyl a dokonce i celebrity přidávají na Instagram své fotky. Ale pozor tahle appka má jeden háček! Jejím používáním dáváte svoje údaje a práva na fotky ruské firmě. Ta je může upravovat, prodávat a veřejně používat. A vy nemáte žádný nárok na kompenzaci. Více informací najdete třeba tady.

Dávka inspirace

Na závěr workshopu si ukazujeme kampaně, které nás zaujaly. Ať už je to inspirace nebo bizár (nebo jak říká Adél inspíčko a bizárek).

“Dělejte tak dobré reklamy, které stačí jen vidět.”

Co zaujalo v poslední době vás?

Karolína Rejmontová

Karolína Rejmontová

Junior Content Manager

LinkedIn