Novinky ze social světa #2

Náš social team se pravidelně schází a sdílí novinky z oboru. A protože nejsou lakomí, tak vás taky nechají nakouknout pod pokličku.

Náš social team se pravidelně schází a sdílí novinky z oboru. A protože nejsou lakomí, tak vás taky nechají nakouknout pod pokličku.

Nová digitální měna od Facebooku

Tahle novinka vzbudila ve světě pořádný rozruch. Facebook spustí svojí vlastní globální digitální měnu — Libru. Hlavním záměrem je umožnit uživatelům bezplatně posílat peníze po celém světě stejně pohodlně, jako posílají zprávy nebo fotky. Má být založena na technologii blockchain, tedy druhu decentralizované databáze. Ale má být podložena klasickými měnami a rezervami — tím se bude lišit od ostatních kryptoměn.
Jako důkaz transparentnosti a bezpečného zajištění jsou smluvními partnery například Visa, Mastercard, PayPal, Uber nebo Spotify. Asociace Libra, která bude spravovat rezervy této měny, nemá v úmyslu konkurovat žádným státním měnám, ani vstupovat do měnové politiky.

Libra se nejdříve objeví v Evropě a USA a poté ji Facebook zavede ve zbytku světa. Se spuštěním Libry spustí také aplikaci, ve které bude možné si vyměnit Libru za dolar, euro nebo britskou libru. S digitální měnou přijde také digitální peněženka Calibra, která bude k dispozici v Messengeru, WhatsApp a samotné aplikaci.

Díky Libře budete moct nakupovat a posílat platby s téměř nulovými poplatky. Měna také podpoří ekosystém produktů a služeb, které pomohou lidem využívat tuto kryptoměnu v každodenním životě.

Více informací najdete tady.

Facebook chce podpořit platformu Watch

Facebook zveřejnil statistiky a připravované novinky pro platformu Watch, kterou zavedl před necelým rokem a od té doby roste na popularitě. Minimálně jednu minutu videa sleduje měsíčně více než 720 mil. uživatelů, denně 140 mil. uživatelů. Lidé, kteří sledují videa ve Watch, pak průměrně stráví na platformě 26 minut denně.

V březnu byl spuštěn program na financování Watch a momentálně Facebook připravuje mnoho nových show, ve kterých bude účinkovat např. Zac Efron, Will Smith nebo Jessica Biel.

10 jazyků, 1 kampaň

Další novinkou na Facebooku je dynamická optimalizace jazyka. Pokud chcete vytvořit kampaň, která cílí na různé evropské země, tak vám stačí vytvořit jednu kampaň s cílením na Evropu. Na úrovni reklamy pak vytvoříte jednu reklamu v několika jazykových variantách a necháte na algoritmu, komu kterou jazykovou verzi zobrazí.

Výrazné omezení příspěvků

Facebook změní velikost obrázků a délku textu v příspěvcích na mobilech — výrazně je zmenší a omezí. Dále plánuje smazat tisíce zastaralých a málo používaných zájmových dílů pro reklamu, například staré filmy a názvy kapel.

Google připravuje nové vyhledávání, speciální akce a kategorii oblíbených podniků v Mapách

Google nabídne nové funkce v Mapách. Přidá nové funkce, které urychlí a zjednoduší vyhledávání správné kavárny nebo pomůže s rezervací stolu v restauraci. Podniky navíc budou moct nabídnout zákazníkům speciální akce, pokud je začnou sledovat. Těšit se můžete na novou kategorii “Oblíbené v okolí”, kam budou zařazeny podniky v horních top 5 % oblíbenosti, která bude založena na hodnocení od zákazníků. Dále si podniky budou moct zkrátit URL, vybrat uživatelské jméno, logo a zvolit náhledové fotografie.

Instagram spustí reklamy v průzkumníku příspěvků

Instagram zavede reklamy v průzkumníku příspěvků. Z průzkumů vyplývá, že zhruba polovina uživatelů této sociální sítě otevře každý měsíc kartu Prozkoumat (Explore), aby se spojili s novými uživateli a objevili nový obsah. Podle toho, jaké příspěvky se vám líbí (lajkujete, komentujete, sdílíte atd.), vám aplikace v této kartě nabídne podobný obsah. A právě mezi tento výběr Instagram zařadí reklamy.

Plánujte příspěvky na Instagram s Facebook Creator Studiem

Zpráva o spuštění Facebook Creator Studia potěší všechny, kteří spravují firemní profil na Instagramu. Zatím nebyl k dispozici žádný oficiální nástroj a bylo možné používat jen aplikace třetích stran. Navíc nebylo možné Instagram spravovat přes desktop, ale jen přes smartphone. Creator Studio vám tedy značně usnadní práci a je z něj možné spravovat nejen profil na Instagramu, ale i IG TV. Platforma vám ukáže všechny statistiky a vyřešíte z ní i komunikaci, a to včetně direct messages. Informace, jak naplánovat příspěvky ve Facebook Creator Studiu, najdete tady.

Dávka inspirace nakonec

Na závěr workshopu si ukazujeme kampaně, které nás zaujaly. Ať už je to inspirace nebo bizár (nebo jak říká Adél, inspíčko a bizárek).

Karolína Rejmontová

Autor

Karolína Rejmontová

Junior Content Manager

LinkedIn

Další články z našeho blogu

Všechny články