Michaela Hadašová
6
.
10
.
2020
Ostatní

Novinky ze social světa #6

V social týmu se pravidelně scházíme a sdílíme novinky z oboru. A protože nejsme lakomí, necháme vás nahlédnout pod pokličku.

Světová pandemie není nic, z čeho bychom se mohli radovat. Přesto s sebou přináší i pár pozitivních novinek, protože nás všechny nutí přemýšlet tak trochu out of the box. Možná i proto se COVID-19 nevyhne ani našim novinkám. Nezapomeneme ani na americké volby, nové funkce starých dobrých sítí nebo na srpnový Pride. Připoutejte se, startujeme!

Jak na branded content a stories ads

Hned na začátek pro vás máme pár užitečných čísel. Poradí vám, jak pracovat se značkovým obsahem na Facebooku nebo jak správně pracovat s reklamou ve stories.

Hudba, se kterou se nespletete

Přestože se na hudbu ve Stories nebo tradiční hudební vystoupení (například natáčení live koncertů) žádná omezení nevztahují, čím více celých songů se ve vašem videu objeví, tím spíš vám ho Facebook omezí. Může například přerušit live stream, části videa ztišit nebo video rovnou smazat. Jak můžete vidět na obrázku, Facebook vás vždy upozorní, pokud mu bude váš hudební obsah připadat podezřelý. Chcete se tomu vyhnout?  Pak doporučujeme nepřidávat jen audio, ale doplnit video také o obraz, přidávat kratší klipy a v ideálním případě vybírat hudbu z vlastní kolekce zvuků od Facebooku.

20 % textu už neplatí

Facebook ruší nenáviděné pravidlo ohledně množství textu v obraze sponzorovaných příspěvků. My však stále doporučujeme to s textem nepřehánět, stále totiž platí: méně textu = lepší výkon.

Volby, fake news a štěňátka

Americké prezidentské volby hýbou světem a to se odráží i na přístupu jednotlivých sítí. Facebook například zve pomocí notifikací ke sledování předvolebních prezidentských debat. Tik Tok si pro své uživatele připravil přehledný Election Guide, kde se dozví, kde, jak a taky proč volit. Podobně na to jde i Twitter, který zve k volbám s pomocí #voted stickeru. Youtube zase přišel se sérií videí, které vás naučí, jak volit. Věříme, že i tyhle zdánlivě vedlejší aktivity pomůžou Americe zvolit správně. 

A když už jsme u toho, jistě jste zaznamenali, že nedávné snahy Donalda Trumpa o zrušení sociální sítě Tik Tok zatím vyšly díky rozhodnutí soudu naprázdno. Přečtěte si vyjádření samotného Tik Toku:

Nejen s tématem voleb – v Americe i u nás – se bohužel stále pojí šíření fake news. K tomu patří také dezinformace a špatná interpretace titulků, kde mohou být informace mnohdy vytrženy z kontextu. S tím se rozhodl bojovat Twitter, který vás nově upozorní, abyste si přečetli celý článek dříve, než si na věc uděláte názor. Jo a o těch štěnátkách píšeme až později. 🐶

Jak to vidí generace Z

Ve spojitosti s COVID-19 představil Facebook nové insighty týkající se generace Z.  Mimo jiné se z nich dozvíte, proč je podle této generace dobré se celoživotně vzdělávat, jak důležitý je pocit, že jste součástí komunity nebo proč je aktivismus stále aktuální téma. Co si ze studie můžeme odnést? Třeba to, že 71 % příslušníků této generace chce v reklamě vidět větší diverzitu, 79 % z nich začalo během pandemie víc uvažovat o svém vlivu na životní prostředí a 79 % se domnívá, že kvůli covidu je ještě důležitější, aby se firmy chovaly udržitelně. 1 ze 3 navíc tvrdí, že během pandemie začali víc využívat možnosti sociálních sítí, aby zůstali v kontaktu se svými kamarády. 

Tik Tok má konkurenci 

Instagram nedávno představil Reels – nový formát, který umožňuje vytvářet a sdílet 15sekundová videa v samostatném oddílu na stránce a v explore feedu. Zajímavé tipy na to, jak pracovat s Reels, najdete třeba tady. A když už jsme vám slibovali ta štěňátka, tady je máte, Instagram vám totiž už brzy bude nabízet navrhované Reels přímo na míru vašich zájmů.

Nedávno spustil beta verzi konkurence Tik Toku i Google. Jeho Youtube Shorts mohou být delší (15–60 sekund) a v současné době jsou zde k dispozici stovky tisíc písniček, které můžete pro svůj obsah použít. 

Řešíte dilema?

Přesně tahle otázka teď nedá spát některým z nás po zhlédnutí dokumentu The Social Dilemma od Netflixu. Doporučujeme všem, kdo se aspoň trochu zajímají o svět sociálních sítí. Už jste dokument viděli? A co si o tom všem myslíte?

Michaela Hadašová

Michaela Hadašová

Content Manager

LinkedIn