By Design konference 2019

Let’s talk design and business. Tak zněl podtitul už šestého By Designu. A my jsme po skvělém minulém ročníku moc neváhali a opět vyrazili do Bratislavy.

By design na to jde jednoduše, posadí vás do divadla a naservíruje vám kvalitní výběr designérů z celého světa i spektra designu. Program osciluje mezi zábavnými a vážnějšími tématy, aby vás udržel v pozoru. Dá vám dost pauz a v nich vodu a sem tam dortík. Žádný velký serepetičky okolo, přišli jste si sem poslechnout ty lidi, tak si sedněte a poslouchejte je, protože maj co říct.

Letošní výběr řečníků byl jako už tradičně kvalitní a různorodý; od UX konzultanta her Grahama přes designérku digitálních služeb Britské vlády až po showmana Aarona, nebo dokonce hned tři zástupce největšího decentralizovaného designového studia Pentagram.

Jednotlivé přednášky hodnotit nechci, byla tam silnější a slabší místa, jak už to na konferencích i v životě bývá. Zkusím vám tu jednotlivé speakery představit a připojit ke každému pár výkřiků, které mě zaujaly.

TL;DR

Marina Willer

Den odstartovala energická Marina původem z Brazílie s kořeny v Čechách. Nejen že se stala první ženskou partnerkou londýnského Pentagramu, ale zároveň je aktivní i ve světě filmu. Provedla nás svým přístupem k designu a inspiraci na příkladu návrhu aktuální Londýnské výstavy o Kubrickovi. Ukázala, že práce designéra je postarat se úplně o všechno, co na člověka v daném kontextu působí (UX žejo) a nakonec představila svůj nový film Red trees.

Zaujalo mě:

Lou Downe

Louise je Director of Design and Service Standards for the UK Government, based at GDS. V rychlosti představila svou práci pro britskou vládu a pokračovala o službách a hlavně o „dobrých službách“ — co to znamená, proč se to neděje a jak by mohlo. Během závěrečných otázek pak narazila i na důležitost malých změn, a na slovensko.digital a cesko.digital.

Zaujalo mě:

Naresh Ramchandani

Naresh je copywriter (jakože the best ad in the world, nebo agency of the year copywriter) a od roku 2010 communication and advertising partner in Pentagram London.

Přednáška se ale věnovala jeho projektu Do the green thing, potažmo odpovědnosti kreativního průmyslu za klimatickou změnu. Mluvil o tom, jak za pomoci kreativity bojují proti globálním problémům a já rozhodně doporučuju si ty věci projít. Namátkou vybírám: Uhlíková stopa kokainu, Zodpovědnost scénáristů, Christmas ungifted, nebo jeho hlavní apel na nás Nice ad, shame about the planet.

Co mě zaujalo:

Suzy Tuxen

Suzy založila a vede A friend of mine studio v Melbourne. Věnuje se primárně brand identitám se silným důrazem na aplikace a ve své přednášce řešila spolupráci, introverty, únavu z business části vedení agentury, sexismus a non-profit projekt Pattern for Yemen.

Zaujalo mě:

Francesco Franchi

Designér, novinář, profesor a spoustu dalšího. Francesco nám řekl hned o dvou redesignech deníku La Republica a o tom, jak můžou být noviny promyšlený. Kdybych kdysi neslyšel na Umprumce Jacka Utka, tak bych z toho šel úplně do kolen. Takhle mi spadla brada, až když nakonec prozradil, že to dělali ve třech lidech defakto pár dní.

Zaujalo mě:

Graham McAllister

Graham je freelance games and UX consultant a přišel nám povědět, jak áčkovej herní průmysl sice pořád roste a generuje víc a víc peněz, ale zároveň je úplně v p*deli, protože neumí s jistotou udělat dobrou hru. Víceméně je to o špatným testování, špatný prioritizaci a o tom, že některý lidi mají větší rozhodovací pravomoci, než by měli mít. Vše ilustroval na nedávno vydaném článku o novém propadáku Anthem od BioWare, ale zdůrazňoval, že se to týká celého odvětví.

Zaujalo mě:

Gail Bichler

Pokud neznáte obálky timesů, tak se dovzdělejte (ideálně tady, nebo v souhrném článku tady). Gail nám dala insight do jejich vzniku a celkově trochu poodkryla přístup Timesů k moderním technologiím, ale i čtenářům. V několika bodech se protnula s Franchim, ale jinak to bylo spíš o tom, jak vizualizovat věci, co jsou špatně vizualizovatelný a o tom, že vyrábět věci reálně je lepší než ve Photoshopu. Dále o tom, že dneska už nestačí mít hezkej cover, ale je dobrý k tomu mít i perfektní a stejně promyšlený zážitek online.

Zaujalo mě:

Eddie Oppara

Třetí Pentagram partner mluvil o tom, že obří identity musí být svým způsobem neutrální, aby je kreativní týmy po celém světě mohli kreativně rozvíjet a také o využívání nových technologií.

Zaujalo mě:

Aaron Draplin

Designer a showman z Portlandu zakončil celou konferenci svým životním příběhem prošpikovaným designérskými pravdami, emocemi i vtipy. Mluvil o hledání inspirace ve starých skladech, práci pro prezidenta Obamu i o smrti svého otce. Bylo to vtipný, motivační a ve správných chvílích to mělo hloubku. Asi jako celý By Design.

Tak zase za rok Bratislavo, těšíme se! ❤

Kuba Novák

Autor

Kuba Novák

Creative Director

LinkedIn

Další články z našeho blogu

Všechny články